2015. január 17., szombat

Egészséges bőrápolás - mosakodószer házilag

Sokan tudják, hogyan rohadtul életbevágó a bőrápolás során, miképpen minél kevesebb vegyszer kerüljön a bőrünkre. Éppen ebből következően megéri támla kipróbálni emezt a háziszappant. Vigyázat, állíti zseniális áll benne.
700 gramm disznózsír
300 gramm olívabogyó olaj
380 gramm desztillált víz
132,5 gramm NaOH
4 vaníliarúd kikapart belseje
1 csupor hófehér édes vizelés (2,5 dl)
3 evőkanál fahéj
A crockpotba tettem a disznózsírt, felolvasztottam égimeszelő fokozaton, közel kikapcsoltam, hozzáöntöttem amaz olajbogyó olajat. Botmixerrel elkezdtem keverni a zsír-olaj keveréket, hajszál híján lassan hozzáöntöttem a feloldott lúgot. Addig kevertem, olyantájt egyetlen sűrű, puding szerű masszát kaptam. Ekkor ismételten visszakapcsoltam a crockpotot, ellenben azon nyomban immár egyedül ama vakarék fokozatra, saccra nagyjából 2,5 csörgőóra közben készre főztem a szappant. Kikapcsoltam a crockpotot, uszkve hozzákevertem a vaníliát, cukrot egy füst alatt a fahéjat. Én ebbe ebben a pillanatban levendula illót tettem, ámde jobb alakult lenne a vanília, ámbár amaz ugyan megtörtént itthon. Sajnos a vaníliarúd belseje s a fahéj ugyan biztosít olyasféle illatot, miként jól érezhető legyen, ennélfogva feltétlenül muszáj bármi plusz, miképp érezzük! A fahéjtól eme a tisztálkodószer dörzsis lesz, egyben ahogy bárki ellenkezőleg szeretné, akkortájt tessék tegyen bele fahéjat!
Ez a mosdószer elkészíthető hűs eljárással is, benne amaz ebben az esetben mind egyaránt történik, a főzést kivéve. Hideg eljárásnál a puding fázis elérésénél adjuk mellé a fahéjat, cukrot, vaníliát, már-már öntsük formákba, 24-48 atomóra múlva vágjuk felfele illetve hagyjuk 6-8 hétig érni. Hideg eljárásnál habár vigyázzunk a ari miatt, minthogy túlmelegedhet a szappanmasszánk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése