Beszédes számadatok
Egy iskolai fejlesztőpedagógus 50 diákot kérdezett egyúttal kérdőíven a memóriájukról. Ezeket a válaszokat kapta:
Jól felelevenít memória holnap a suliban arra, amit naplemente megtanult: 37%
Néhány bigyó eszébe jut: 19%
Küzd, s ritkán emlékszik: 46%
Megtérül a tanulásba vetett ideje: 43%
Nem térül egyidejűleg a befektetett idő, sikertelennek érzi a tanulását:57%
A részben elérhető okai
Az információáramlás sebessége a világon plusz a mindennapjainkban drasztikusan megnőtt. Az információközlés a képi-globális írásmód feléje fordult. Az iskolákban elvárt egyidejűleg gyakoroltatott memorizálási technikák ezáltal ugyan tartanak lépést, egyidejűleg így odaát azonkívül állandóan ama „olvasd el-válaszolj a kérdésekre” folyamatok vannak túlnyomó többségben.
A szülők ezzel együtt a pedagógusok jószerével kizárólagosan benne segítik a gyermekeket, miként amaz információkat hogy véssék be. A felidézési technikák terén módszertani segítséget, jól működő ötleteket egyben praktikákat kissé kapnak a diákok.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése