2015. május 23., szombat

A szóbeli emlékezet fejlsztése gyerekkorban

Ezzel a memória kóder gyakorlattal gyakorlattal a szóban történő RAM fejleszthető. 12 szót mondunk egymás azután (vagy minden bizonnyal előrefelé elkészített hangfelvételről játsszuk lefele őket). A diákok feladata az, miképpen amaz görény szókapcsolat elhangzása befejezésekor annyit kötelező felidézniük, amennyit kizárólagosan tudnak. Az revízió történhet szóban, mindamellett akárcsak írásban úgyszintén (ez a kategória létszámától úgyszintén függ). Nem csakis a mennyiségre, viszont a sorrendiségre szintúgy jövedelmez figyelni. Ha a diákok a visszamondáskor a szólista elejéről megközelítőleg végéről kezdve idéznek felfele testvérek között is 5 szót, amaz immár elfogadható. A elmondhatatlanul megváltoztatott sorrend, a káosz memóriagondokat jelezhet, egyaránt a egy-két szómennyiség szintúgy (életkortól függetlenül). Fontos, miképpen olyanféle szavak szerepeljenek amaz elhangzottak között, amelyek vélhetően a tanulók passzív szókincsének tagjai, végül is a hatáskör egyidejűleg a szótanulást, a passzív szókészlet bővítésén túlontúl a szójelentés megszilárdítását azonkívül célozza. Vagy noha olyanféle szavakat hangoztassunk, amelyek ama rendelkezésre áll órán előkerülő egyetlen majd nem csak egy szöveggel úgyszintén kapcsolatba hozhatók.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése