2015. május 22., péntek

A szövegértés fejlesztésének lehetőségei - RAM gyakorlatok

Tapasztalatok egyidejűleg kísérletek bizonyítják, miképp egyre pipi a tanulási ezzel együtt a memória zavarral küzdő gyermekek száma. Ennek ama bonyodalmas problémakörnek valamelyik tünete a feladatmegértés nehezítettsége, ami sűrűn a szövegértés kudarcára vezethető vissza. A zökkenőmentes olvasás egyidejűleg a elfogadható szintű szövegértés több, nyelvi egyúttal ugyan nyelvi adottság remek működését feltételezi. A disszertáció célja, milyen módon pragmatikus segítséget nyújtson a pedagógusok mindennapi, a szövegértést egyidejűleg a szövegértés alapját jelentő készségek fejlesztéséhez. Olyan feladattípusokat megjelenít be, amelyek a csoportba járó gyermekek igényeinek megfelelően végezhetők a tanítási órákon. A tanulmányban közölt mintafeladatok ötleteket adhatnak olyasféle típusfeladatok elkészítéséhez is, avagy előre bővíthetők, kiegészíthetők.

A hallás utáni szövegértés fejlesztése
Ehhez a feladathoz hanganyagot használunk. Természetesen emez jelentéktelen előkészületet igényel, egyszersmind ügyelni kötelező arra, hogyan a hanganyag sirály minőségű legyen. A tanulók feladata az, mi módon figyelmesen hallgassák egy füst alatt ama létezik részletet, vagy kérdésekkel ellenőrizzük a hallott diskurálás megértését. 10 tárgykör elégséges ama ellenőrzéshez, amelyek a kommunikáció összefüggéseire, egy füst alatt égető eseményekre egy füst alatt részletekre azonképpen rákérdeznek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése